Posts

Showing posts from December, 2013

coretan untuk orang yg aku sayang

ASSALAMUALAIKUM....
sekejap je kan masa berlalu...hari ni dh 30 december dah nk hbis 2013 dah pon..
aku dh 21 tahun..tahun depan dah 22..2tahu lagi aku kahwin,eh biar betol
haaa betol lahh..aku akan menamatkn waktu bujangku dalm jangka masa 2tahun lagi
bersediakah aku memikul tanggungjwab besar itu
bersediakah aku bergelar isteri orang dgn perangai kebudak-budakn aku ni
2013..tahun ni lah paling mencabar
dimana aku belajar semua bnde yg aku xpernah belajar semua nie
aku berkenalan dgn abg mapem
start pertemuan dan terus pertemuan kedua
cepat je masa berlalu kan...
teringat masa awal sem dulu abg mapem yg menemaniku ke pantai
dating petang2 ke pntai
biase lah diawal percintaan semuanye indh kn
sanggup buat ape jer kan
tapi sekarang nk kuar mkn pon susah..ni kan plak ke pntai
memang x ar
awal percintaan memang indah kan
semuanya sweet jer kan
bila dh mula kenal dh rapat dah masing2 memiliki
masing2 dah tunjuk ego tue
masing2 xmau mengalah
dan seperti biase aku yg bergelar perempuan ni t…

cinta yg complicated

cinta pada ALLAH adalah cinta yg agung
cinta pada hamba ALLAH hanyalah sementara
berdasarkan pengalamanku
air mata dan cinta kpd hamba ALLAH
adalah satu pembaziran
tetapi air mata cinta sbb takot kpd ALLAH
adalah terbaikk
knp perlu aku menangis
tangisi perpisahan antara aku dan dirinya
kenapa ada perpisahan
lambat laun aku dan die akan berpisah
itu yg pasti
kenapa hati rasa sunyi
bila dia tiada
kenapa hati ini rasa kosong
salahkah aku mencintai dirinya
maafkan aku andainya aku bersalah
aku xmampu jadi sepasang pari2 putih
yang menemanimu dikala kesedihanmu
aku xmampu menjadi sbaik perempuan
yg kau inginkan
maafkanku
walaupon aku xdapat membahagiakanmu
aku sentiasa doakan kebahagiaanmu
mungkinkah ini yg dinamakan cinta sejatiku
apabila seorang gadis yg inginkan kasih sayg drinya
insan yg benar2 die sayg
bnar2 die cintai
sungguh pagi ini sangat mendewasakan aku
dari keanak-anakan
aku dh mulai belajar sesuatu yg berharga dalam hdupku
mungkinkah ini satu balasan untuk dosa2 lamaku
YA ALLA…

hati yg tersakiti

kadang2 aku rse jauh sangat dari dirimu terasa diri ini xberharga bagi dirimu kenapa kali ini aku rasa lain ble bersama drimu adakah ini cinta sejatiku adakah ini yg dinamakan cinta tp cinta kepada ALLAH mcm mne aku dh terlalu jauh dr cinta ALLAH seringkali aku melakukan maksiat YA ALLAH  kau tunjukkan jalan yg benar untukku adakah dia yg terbaik untukku bertepuk sebelah tgn kah aku atau ini hnye perasaan  cinta ini seakan buat aku sesak nafas aku cuba lari dari kau cuba lupekan kau nmun aku xterdaya yg tersayang yg tercinta hnye die tp kenapa air mata ini mengalir kenapa aku harus bersedih kenapa aku harus susah hati aku perlu percye pada takdir seandainya die tercipta buatku menjadi milikku die akn tetap jadi milikku walau pelbagai dugaan yg mendatang walau aku terpkse menahan sakit aty ini aku perlu masa untuk faham situasi ini perlu faham ape yg kau inginkan tapi adakah ini berbaloi berbaloikah aku mencintai dirinya berbaloikah aku membiarkan dri ini disakiti berbaloikah aku membi…

kisah seorang playgirl

aku putus lagi
aku yg bersalah kot
mcm biase
menangis lah jwbnye
xpew asrien kan kuat
tiga sem tiga kali aku couple
then putus
kalau ini yg terbaik
aku terima walau ianya
sangat menyakitkan
kenapa kali ni rse sakit sangat ekk
sbb ni btol2 cinta sejati aku ke
biarlahh
yg penting die bahagia
aku doakan dia bahagia
kalau dia bahagia
aku akn bahagia
knp dgn senang hati
melepaskn die
xtahu lah knp
tapi aku dapat rsekan yg die xhepy ngn aku
cukup lahh aku berkorban
untuk die
biarlah die bahagia
aku akn perhatikn dari jauh
according to adeq aku
cinta xharus dimiliki
tp dah cukup sekiranya
dirasai
inshaALLAH aku akn baik
n die akn bahagia
disaat aku taip ape yg korang bace ni
aku masih saygkn die
n dsaat kami berjauhan untuk jangka masa yg lama
aku sngt saygkn die
aku saygkn die dulu kini n inshaallah untuk akan datang
sebab aku dapat rsekan
cinta yg hadir ini adalah cinta
yg ALLAH anugerahkn pdku
yg harus aku korbankn ape yg perlu
abg mapem...
nur tahu abg akn bace semua yg nur tulis ni
abg …

ini cinta

YA ALLAH  kuatkanlah aku seandainya "abg mapem" jodohku kembalikanlah die kepadaku seandainya die bukan jodohku aku redha dgn ketentuanmu mu aku dah bersedia ditinggalkan  untuk kesekian kalinya sungguh cinta aku sangt kuat tapi mngerti kah drinya cinta xperlu dimiliki cukuplah aku merasainya harap dia akan bahagia dengan ape jua keputusannya aku bersedia YA ALLAH aku hnye insan biase yg xlepas dr  melakukan khilaf semua yg berlaku ada hikmahnya yg penting sekarang dia bahagia betol lah ape yg adeq ckp kita akn bahagia jika cinta sejati kita bahagia aku rse aku dh temui dalam drinya tp mengapa saat ini  aku baru sedar hadirnya perasaan itu perasaan yg indah sungguh aku tahu cinta ini sangt kejam xadil bg driku tp apekn dayaku aku xmampu  aku kah berdosa aku kah yg bersalah dalm hal ini hurmm...semoga baik2 saje dia dsana

adeq

1 nov 2013
aku balik dgn harapan blh tenagkn fkiran tapi
xsangka plak kne mngadap doktor
nsb bek dr cntik..hehee
rndu nk jumpe ma
ble jumpe ma terus cter msalah kat ma
selain ALLAH tempt aku mngadu
aku mngadu kat ma
ma lah yg fhm isi hatiku
ape yg aku nk
ape yg aku xsuke
aku sayg ma
muuaaahh

2nov 2013
selama 2jam aku bersme adeq
die dh brainwash aku
thanks adeq dh buat akak hepy lagi
akak sayg kamu adeq
mase akak ad mslh
adeq dtg
adeq sngt baik
akak doakn adeq berjye dlm hdup
n bahagia bersme org yg trsayg
akak dh ckup bahagia
kalau adeq bahagia
itu pilihn adeq
adeq jgelh die baik2 ea
jgn jd cm akak ni
xrety nk jge seorg laki
yg akak btol2 sayg
adeq tahu x yg akak xde sape2 kat dunia ni
akak just ad ma. adeq n kwn2
sbnrnye itu dh ckup
lpas adeq nsht kat akak td
akak rse akk dh buat perkre bdoh
xmatang ape yg akak buat ni kn
lari dr mslh xberi ape2 kebaikan pon
adeq lebih matang berbnding akak
akak jnji ngn dri akak
akak nk ubah dri akak
jd yg lebih baik
akak akn buktikn pd adeq
akak t…