Posts

Showing posts from 2013

coretan untuk orang yg aku sayang

ASSALAMUALAIKUM....
sekejap je kan masa berlalu...hari ni dh 30 december dah nk hbis 2013 dah pon..
aku dh 21 tahun..tahun depan dah 22..2tahu lagi aku kahwin,eh biar betol
haaa betol lahh..aku akan menamatkn waktu bujangku dalm jangka masa 2tahun lagi
bersediakah aku memikul tanggungjwab besar itu
bersediakah aku bergelar isteri orang dgn perangai kebudak-budakn aku ni
2013..tahun ni lah paling mencabar
dimana aku belajar semua bnde yg aku xpernah belajar semua nie
aku berkenalan dgn abg mapem
start pertemuan dan terus pertemuan kedua
cepat je masa berlalu kan...
teringat masa awal sem dulu abg mapem yg menemaniku ke pantai
dating petang2 ke pntai
biase lah diawal percintaan semuanye indh kn
sanggup buat ape jer kan
tapi sekarang nk kuar mkn pon susah..ni kan plak ke pntai
memang x ar
awal percintaan memang indah kan
semuanya sweet jer kan
bila dh mula kenal dh rapat dah masing2 memiliki
masing2 dah tunjuk ego tue
masing2 xmau mengalah
dan seperti biase aku yg bergelar perempuan ni t…

cinta yg complicated

cinta pada ALLAH adalah cinta yg agung
cinta pada hamba ALLAH hanyalah sementara
berdasarkan pengalamanku
air mata dan cinta kpd hamba ALLAH
adalah satu pembaziran
tetapi air mata cinta sbb takot kpd ALLAH
adalah terbaikk
knp perlu aku menangis
tangisi perpisahan antara aku dan dirinya
kenapa ada perpisahan
lambat laun aku dan die akan berpisah
itu yg pasti
kenapa hati rasa sunyi
bila dia tiada
kenapa hati ini rasa kosong
salahkah aku mencintai dirinya
maafkan aku andainya aku bersalah
aku xmampu jadi sepasang pari2 putih
yang menemanimu dikala kesedihanmu
aku xmampu menjadi sbaik perempuan
yg kau inginkan
maafkanku
walaupon aku xdapat membahagiakanmu
aku sentiasa doakan kebahagiaanmu
mungkinkah ini yg dinamakan cinta sejatiku
apabila seorang gadis yg inginkan kasih sayg drinya
insan yg benar2 die sayg
bnar2 die cintai
sungguh pagi ini sangat mendewasakan aku
dari keanak-anakan
aku dh mulai belajar sesuatu yg berharga dalam hdupku
mungkinkah ini satu balasan untuk dosa2 lamaku
YA ALLA…

hati yg tersakiti

kadang2 aku rse jauh sangat dari dirimu terasa diri ini xberharga bagi dirimu kenapa kali ini aku rasa lain ble bersama drimu adakah ini cinta sejatiku adakah ini yg dinamakan cinta tp cinta kepada ALLAH mcm mne aku dh terlalu jauh dr cinta ALLAH seringkali aku melakukan maksiat YA ALLAH  kau tunjukkan jalan yg benar untukku adakah dia yg terbaik untukku bertepuk sebelah tgn kah aku atau ini hnye perasaan  cinta ini seakan buat aku sesak nafas aku cuba lari dari kau cuba lupekan kau nmun aku xterdaya yg tersayang yg tercinta hnye die tp kenapa air mata ini mengalir kenapa aku harus bersedih kenapa aku harus susah hati aku perlu percye pada takdir seandainya die tercipta buatku menjadi milikku die akn tetap jadi milikku walau pelbagai dugaan yg mendatang walau aku terpkse menahan sakit aty ini aku perlu masa untuk faham situasi ini perlu faham ape yg kau inginkan tapi adakah ini berbaloi berbaloikah aku mencintai dirinya berbaloikah aku membiarkan dri ini disakiti berbaloikah aku membi…

kisah seorang playgirl

aku putus lagi
aku yg bersalah kot
mcm biase
menangis lah jwbnye
xpew asrien kan kuat
tiga sem tiga kali aku couple
then putus
kalau ini yg terbaik
aku terima walau ianya
sangat menyakitkan
kenapa kali ni rse sakit sangat ekk
sbb ni btol2 cinta sejati aku ke
biarlahh
yg penting die bahagia
aku doakan dia bahagia
kalau dia bahagia
aku akn bahagia
knp dgn senang hati
melepaskn die
xtahu lah knp
tapi aku dapat rsekan yg die xhepy ngn aku
cukup lahh aku berkorban
untuk die
biarlah die bahagia
aku akn perhatikn dari jauh
according to adeq aku
cinta xharus dimiliki
tp dah cukup sekiranya
dirasai
inshaALLAH aku akn baik
n die akn bahagia
disaat aku taip ape yg korang bace ni
aku masih saygkn die
n dsaat kami berjauhan untuk jangka masa yg lama
aku sngt saygkn die
aku saygkn die dulu kini n inshaallah untuk akan datang
sebab aku dapat rsekan
cinta yg hadir ini adalah cinta
yg ALLAH anugerahkn pdku
yg harus aku korbankn ape yg perlu
abg mapem...
nur tahu abg akn bace semua yg nur tulis ni
abg …

ini cinta

YA ALLAH  kuatkanlah aku seandainya "abg mapem" jodohku kembalikanlah die kepadaku seandainya die bukan jodohku aku redha dgn ketentuanmu mu aku dah bersedia ditinggalkan  untuk kesekian kalinya sungguh cinta aku sangt kuat tapi mngerti kah drinya cinta xperlu dimiliki cukuplah aku merasainya harap dia akan bahagia dengan ape jua keputusannya aku bersedia YA ALLAH aku hnye insan biase yg xlepas dr  melakukan khilaf semua yg berlaku ada hikmahnya yg penting sekarang dia bahagia betol lah ape yg adeq ckp kita akn bahagia jika cinta sejati kita bahagia aku rse aku dh temui dalam drinya tp mengapa saat ini  aku baru sedar hadirnya perasaan itu perasaan yg indah sungguh aku tahu cinta ini sangt kejam xadil bg driku tp apekn dayaku aku xmampu  aku kah berdosa aku kah yg bersalah dalm hal ini hurmm...semoga baik2 saje dia dsana

adeq

1 nov 2013
aku balik dgn harapan blh tenagkn fkiran tapi
xsangka plak kne mngadap doktor
nsb bek dr cntik..hehee
rndu nk jumpe ma
ble jumpe ma terus cter msalah kat ma
selain ALLAH tempt aku mngadu
aku mngadu kat ma
ma lah yg fhm isi hatiku
ape yg aku nk
ape yg aku xsuke
aku sayg ma
muuaaahh

2nov 2013
selama 2jam aku bersme adeq
die dh brainwash aku
thanks adeq dh buat akak hepy lagi
akak sayg kamu adeq
mase akak ad mslh
adeq dtg
adeq sngt baik
akak doakn adeq berjye dlm hdup
n bahagia bersme org yg trsayg
akak dh ckup bahagia
kalau adeq bahagia
itu pilihn adeq
adeq jgelh die baik2 ea
jgn jd cm akak ni
xrety nk jge seorg laki
yg akak btol2 sayg
adeq tahu x yg akak xde sape2 kat dunia ni
akak just ad ma. adeq n kwn2
sbnrnye itu dh ckup
lpas adeq nsht kat akak td
akak rse akk dh buat perkre bdoh
xmatang ape yg akak buat ni kn
lari dr mslh xberi ape2 kebaikan pon
adeq lebih matang berbnding akak
akak jnji ngn dri akak
akak nk ubah dri akak
jd yg lebih baik
akak akn buktikn pd adeq
akak t…

:'( air mata

sungguh aku sayg dia
seandainya kami xde jdh
seandainya kami tak ditakdirkn untuk bersme
akanku kotakn janjiku dlu
dgn menerima insan pilihan ma
perlukah berkorban demi cinta
bahagiakah aku dtgalkn
oleh org yg aku sayg
oleh insan yg aku cinta
aku teringt satu nasihat
"jika kita bahagia tgk insan yg kita sayg tu bahagia
itu adalah cinta sejati"
benarkah begitu
hatiku lembut
mudah menerima cinta lelaki
mungkin lepas ni xkan berlaku lagi
sejarah silam
ditinggalkn dan dipungut
seorg wanita yg kesepian
YA ALLAH kau kuatknlh aku
dalam menempuhi segala cubaan ini
aku hnye ad mu Ya ALLAH
dan seorg ibu yg sangt saygkn aku

ditinggalkan

aku kne relax
xboleh tension
naty naik jerawat
bnde ni aku dah jangka dari awal lagi
its oke sayg
aku mngerti
aku akn ikut arahan ma lepas nim
itu yg terbaik
selmat tinggal

life is simple

xmau sedih2 lagi die berjanji dan mungkin die jua akn ingkari adakah berhrge sebuah jnji itu hanya ungkapan sebuah janji adakah dulu ikhlas atau sebaliknya dulu kau kata aku hadir dalam solatmu aku hadir dalam mimpimu sekarang kau kata ex kau hadr dalam mimpimu adakah aku yg bersalah kerna hadir dalam hidupmu atau aku yg terlalu awal mngungkap kata cinta itu aku rse aku yg terhegeh2 dalam soal ini oke ini yg terakhir terakhir aku menangis kerna seorg lelaki yg hadir seakan2 membunuh jiwaku cinta n syg yg kau ucap mcam tiada lg dihatimu adakah saLAhku adakah semua ni salahku setelah aku berkorban segalanya aku mnjga semuanya aku sanggup buat ape je untukmu adakah aku yg salah mencintaimu insan yg baik adakah aku kurang bg kasih sayg adakah aku ada buat salah serius ini yg terakhir aku menangis aku serahkan padamu sayg buat keputusan ini aku dah biase dtgalkn dan dilayan seumpama ini dan aku digelar PLAYGIRL adakah ini salah aku adakah hubungan ini hnye untuk satu sem serius aku sayg ka…

pantun untuk EX

kau datang buat ku gembira
kau pergi, buat ku derita
kau kembali, kau nak apa?
PERGIIIII!!! sebelum kau keluar berita......









memangis a.k.a jerik

perlu ke aku menangis untuk seorg lelaki
knp air mata ini mengalir
knp ad rndu dhtimu untuk sdie
knp kau memilih sidie
knp aku dpinggirkan
knp selalu aku
aku pembawa sialkah
serius rse down gler nim
esok test tapi aku xdpt nk fkus
salah aku kah
salah aku kah selme ni semua hbgan gagal
adaakh aku perlu teruskn mngumpul
knp air mata ini mengalir
lec ckp menangis lh kamu
sbb menangis ni baik
tp kalau tiap sem aku nanges
xke bdoh nmenye
hinakah aku
knp aku rse dpermainkn
CINTA
persetankan je lahh
ape bnde aku xtahu
ape aku xpernh bercinta
bknnye xpernh tapi selalu
ble dh selalu xtahu pulak ape itu cinta
aku ni dlmun cinta
atau hnye berdendam dgn mse silamku
btol ke aku cinta die
hurmm mcm bongok je rse :'(

dia..... :'(

knp akhir2 ni aku sering terfikirkan si dia
insan yg berjaya buat aku nanges
yg berjaya tggalkan aku
yess aku memang playgirl berjaya
tapi semua salhkn die ats ape yg berlaku
knp hati ini masih mngatakn ya
knp hati ni masih ad dia
adaakh sbb aku rswe bersalah
atau ini dinamakn cinta
inilah hukum karma yg aku dapat
merana dgn salahku sndri
air mata yg mengalir setia mnjadi peneman
dikala aku sedih
bnyak persoalan yg belum terjawab
bahagiakh dia dgn insan baru
adakah die layan perempuan tu dgn baik
ahh knp aku sibuk nk tahu sal dia
knp aku terfkirkn die
knp die selalu hadir dalam ingatanku
disaat aku akn mnjadi milik org
wajah poyo dia datg
aneh perasaan nie
knp dia
knp mesti ad wajahnya
berdosakah aku
adakah aku akn mengulangi kesilapan yg sme
seperti dulu
adakah cinta perlu diusahakan
atau berkorban demi cinta
atau menerima insan lain yg lebih cintakn aku
perlukah aku fkirkn drinya
yesss aku xnak die hadir dalm hdupku
aku xnk die sedih sbb aku'
aku hnye pembawa malang
:'( hurm…

coretan cinta buat si dia :)

cintan tidak boleh dipaksa
dan cinta bukan dtg dengan sekelip mata
cinta bagaikn bintang dilangit sana
terlalu banyak yg bercahaya indah
tapi cuma satu yg akan jadi igaun pemujanya
peraturan cinta mengatakan
yg kita boleh mencintai sesiapa sahaja
kenapa? kerana cinta itu adalah hak kita
tak ada org yg bleh membunuh cinta yg tumbuh
walaupon oleh org yg kita cintai itu
itulah peraturan pertama bercinta
cinta hanya satu perasaan
jika diupam rasa
sarat emosi
maka bersemi
mekar dan rendanglah ia
tetapi jika diabaikan, dibiarkan
pasti akan layu dan kekeringan
cinta tidak lebih hanya satu perasaan
jika salah kendali
bisa jadi penyakit
Tuhan tahu rasa hati kita
Tuhan dengar keluhan kita
kalau kita xlupa Dia
Dia xlupa kita
ditangan Dia ad 'kunci'
dan, kita ada pilihan sama ada
mahu dapatkan kunci itu atau tidak
kadang2 kita terlepas pandang
bhawa ALLAH mengatur segalanya
mungkin Dia mahu kita bertemu org lain
yg lebih baik untk kita
dan memberikan org yg lebih baik kpd org yg kita cint…

wanita

sebutir permata diperlubukan
memancar sinaran di kegelapan
biarpun tersimpan dalam lumpur
serimu takkan luntur
biar apa yg menanti
kutetap teguh berdiri
dalam satu perjuangan
yg tak berkesudahan.....

Program Mobiliti UUM & UMT @KEDAH_LANGKAWI

Image
mse ni otw pegy kedah uum...bdk2 tourism ni bkn men suke lagi bile blh jalan2...

tgk bdk sbelh aku nim...artis umt tu...nurul fitriah ank menteri tganu...hehhehee

nie plak top player uum...tgk lah body die nim..cntik bukan..xlwan aku ni yg gmok..heee :p

nie aku men glof...cam pelik jerkk..hahahaa..xkisah lah yg pentg ad pengalaman baru.... :D

barisan pemain glof tersohor yg didatangi khas dari umt ke uum..heheeee

lepas kitorg men glof kat kelab glof uum....kitorg bergerak ke taman rusa milik uum...xdinafikn lagi bahwe uum sememangnya sebuah ipta yg besar...ckup dgn fasiliti...kami mnghbiskn mase dgn bermain2 dgn rusa peliharaan uum nie....best :)

haaa ni cek nk knalkn kwn2 cek ni....ehemm....cakp utara lak...baru balik uum kan..ckp kedah lahh..heeee nie nurul fitriah a.k.a fit artis umt dan kat tgah tue kak suziana bakar...

then kami pusing2 uum naik beskal...beskal couple...heeeee malam tu trus xblh tdow sbb sakit kaki...

hari kedua.... hari ke2 bermula dengan melawat homestay jeruj…

UNIVERSITY MALAYSIA TERENGGANU

Image
UMT pda waktu malam..... :D

tbe2 teringat si die yg poyo

aku tahu aku xblh jadi ape yg kamu nak
aku tahu aku xlyak untuk kamu dah knp tbe2 rndu die nim.. bhye la perasaan nie..yg pentg sekrg aku ad seseorg yg blh buat aku bahagia..inshaallah huhuuu....luekn die yg sellau buat kamu sedih wakeup..sedarlh bhwe ad lg org yg blh buat kamu hepy btol x....aku tahu kamu suke sngt bace blog org kan.. dlu kamu dapt tahu masalh org pon melalui blog.. thats why lah aku luah perasaan kat sni.. :D

wanita yg baik

~> Solat fardhu cukup 5 waktu.
~> Menutup aurat dengan sempurna.
~> Pandai menjaga tuturkata daripada perkataan yang keji seperti mengumpat, cakap kasar, tinggi suara dsb.
~> Mempunyai sifat keibuan dan penyayang.
~> Boleh melahirkan ramai zuriat.
~> Mahar perkahwinan yang rendah.
~> Pandai menjaga adab pergaulan dan kehormatan diri.
~> Mempunyai sifat malu dan lemah lembut.
~> Pandai memasak.
~> Menghormati ibubapa.
~> Sentiasa berusaha menjadi solehah dari sehari ke sehari walaupun dia jenis biasa-biasa saja..

petua awet muda mengikut islam

Petua 1 : Sejurus bangun pagi,sebelum mandi dan gosok gigi, amalkan petua ini. Urutkan wajah kalian tu dgn air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat nabi 3 kali. Amalkan setiap hari urutan ini.

Petua 2 : Sejurus bangun pagi,sebelum mandi dan gosok gigi, minum air dan biarkan ia di dalam mulut selama 10 saat dan sambil itu selawat 3 kali. Kemudian, baru diteguk. Air Liur ada enzim yang boleh jadi ubat.

Petua 3 : Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari yg baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat. Selain itu, amalkan menanam kuku/rambut yang dipotong atau gugur.

Petua 4 : Semasa berdandan di waktu pagi baca selawat Nabi di kedua tapak tangan dan raupkan ke muka berserta niat dalam hati supaya di indahkan wajah seperti Nabi Yusuf. Amalkan setiap pagi.

Petua 5 : Untuk melihat wajah kita agak muda daripada umur kita, amalkanlah petua ini dengan jujur dan ikhlas. Senang sahaja, pertama, setiap kali selepas solat subuh bacalah surah yusuff, kemudian minum air suam sebanyak tiga…

untuk separuh hatiku :D

kita berkenalan secara tak sengaja adalah perancangan ALLAHkita berkawan begitu lama bertahan persahabatan kita pun kerana ALLAH yang rancang kita dikurniakan rasa suka antara satu sama lain juga ALLAH yang beri kita masih bersama walau banyak dugaan menimpa, ALLAH yang aturkan kita dikurniakan kesedaran dan keinsafan juga kerana ALLAH sayang sama kita kita berjauhan untuk mencapai redhaNYA juga DIA yang rancang kita berdoa untuk kebahagiaan masing-masing juga ALLAH ynag detikkan dalam hati kita dan ketahuilah samada hubungan kita akan berkekalan sehingga kesyurga atau terputus ditengah jalan juga ALLAH yang tentukan jadi usah risau wahai separuh hatiku...... andai kamulah jodoh yang ditetapkan ALLAH  di LUH MAHFUZ untukku INSHAALLAH kita akan bertemu juga walau dipisahkan dengan jarak dan masa..

3 sifat buruk bg lelaki tp baik bg perempuan

Saidina Ali ada berkata,

"Ada 3 sifat BURUK bagi LELAKI, tapi BAIK bagi WANITA ialah :
1) Al-Bukhlu : KEDEKUT..
- Wanita yang kedekut pasti akan menjaga harta suaminya dengan baik.

2) Az-Zuhu : SOMBONG..
- Ini kerana, seorang wanita tidak akan melayan orang secara sebarangan. Jadi, suaminya tidak perlu merasa cemburu terhadapnya.

3) Al-Jubnu : PENAKUT..
- Ini kerana wanita yang penakut tidak akan keluar dari rumahnya dan akan mentaati suaminya."

p/s : Pasangan di bawah ini bukan saja medambakan kebahagiaan dunia semata, namun kebahagiaan akhirat, kampung abadi di sana juga...

jagalah hatinya :)

Hati Wanita Itu Ibarat Sekeping Kertas ..  Apabila Kamu Tidak Berhati-Hati Ketika Menjaganya ..
Maka Ia Akan 'Remuk' 
Dan ..  Apabila Kamu Semakin Mengabaikannya ..
Akhirnya Ia Akan 'Terkoyak' .. Meskipun Koyakkanya Hanya Sedikit..Tapi Memberi Kesan Yang Sangat Mendalam 
Dan Akhirnya Sudah Tidak Berguna Walaupun Kamu Untuk Cuba Menampal Kertas Itu Ataupun Sebagainya ...

# Jagalah Hatinya ..

dalam dilema

masuk sem baru lain plak cternye..
xhbs2 ngn cinta cinta dan cinta..
ingt balik kg dapt jgk rehat n tengkn fkiran tapi lain plak jadinya
lamaran darinya aku terpkse tolak
bukan kehendak ku dn family
bukan harta yg kukejar tapi kasih sayg yg dapt buat aku hepy
tapi kau hnye berlandaskn nafsu semata2
pilihan family ada kalanya baik
namun ad jgk sebaliknya
yg penting tnye hati n buat solat istikharah
mybe akn ad bercinta selepas kawen
...................................................
sem ni satu bilik ngn rommate baru n still coursemate aku
geng tourism n tetap berda d annasai
sayg bnar kat annasai ni ea
sem 3 laen cter
laen jgk perangai
ape yg berlaku sem lpas buat aku sedar bahwa jgn mudah percye kata2 sang lelaki
kerna itu hnye buat kite sedih...
tp xla sedih sngt pon
xpew la senget2 ku..
akan ada hukum karma
kau mnyakiti hatiku
suatu hari org yg plaing kau sayg akn buat bnde yg sme kat kau
tgk jer la nnti
so aku xheran langsung pon....
berfikir dengn tenang bertindak penuh matang....
aku adalah aku n tetap a…

^_^ .........senyumlah kerana Allah

Cinta yang tidak halal tidak akan pernah bahagia walaupun sekuat mana kita pertahankan, selama mana kita bersama. Yang bahagia, cinta selepas kahwin. Cinta yang halal. Cinta yang penuh keberkatan… tapi cinta selepas kahwin takkan bahagia tanpa niat kerana Allah dan tanpa pengorbanan,keikhlasan, kejujuran dan kesetiaan sesama pasangan....

^_^ .........senyumlah kerana Allah

jaga hati

ada Akhir Zaman Nie Memang Payah Nak Jaga Hati Daripada Dibelenggu Zina 

Susah Juga Untuk Mencari Wanita Yang Cukup Mahal Maruahnya ..
Maruahnya Yang Dijaga Dengan Rapi Untuk Encik Suami ..

Payah Untuk Mencari Lelaki Yang Cekal Imannya ...
Tabah Hatinya .. Teguh Pendiriannya .. Dan Diperlihara Hatinya ~ 

Tapi , Jika Kamu Berjaya Mendapatkannya ... 
Jangan Pernah Lepaskan Dia !

nur saiful

Ya Allah..
Andainya dia baik untukku, demi duniaku dan akhiratku,
Maka satukanlah kami dalam istilah cinta yang akan berakhir dengan perkahwinan..

Tapi andainya dia tidak baik demi duniaku dan akhiratku,
Maka pisahkalah kami dalam istilah persahabatan dan persaudaraan Islam..Allahumma Ameen

last day wif my ABG MAPEM

nur kasih kuar ngn abg mapem lg
mlm ni last aku ngn die
ye la xjumpe dh untuk 3 bulan
sedih n rndu kowt
so better isi masa yg ada ni ngn dating bersme abg mapem
alahh buknnye buat ape pon
kuar mkn2 n mlm nie nk tgk rugby
sejak ble aku mnat rugby nie
hurmm....cinta mempengaruhi semuanye
cinta ubah seseorg ke
bg pendapt aku la cinta xuah ape2
jika kite bercinta kerana ALLAH 
jika kita letakkan cinta sebgai tempt menuju ke syurga
INSHA ALLAH :D
org ckp la kan cinta ni blh bwa kite kearah keburukan
xsemuanye oke..
aku xsetuju sangt ngn statemnt nie

semuaye brgntung pada niat n cara kite kawal dri kite nie
nk bercinta boleh tp jgn la sampai maruah tergadai
elakkan dri dr maksiat
jge pndangan mata tue
tgan,,kaki
semua la
yg paling penting jgn bercita jika hnye nk maen2
jgn bazirkan mase anda tue
last but not least
aku nk jumpe abg nur kasih tue
nur kasih la sngt
abg mapem la ni pggl aku nur kasih...:p

15 PERKARA yang anda mungkin TIDAK PERASAN atau TERFIKIR :

1. Sekurang-kurangnya ada 5 orang dalam dunia ini menyayangi anda dan sanggup mati kerana anda.

2. Sekurang-kurangnya ada 15 orang dalam dunia ini menyayangi anda dalam beberapa cara.

3. Sebab utama seseorang membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda.

4. Senyuman daripada anda boleh membawa kebahagiaan kepada seseorang, walaupun dia tidak menyukai anda.

5. Setiap malam ada seseorang mengingati anda sebelum dia tidur.

6. Anda amat bermakna dalam hidup seseorang.

7. Kalau bukan kerana anda, seseorang itu tidak akan hidup bahagia.

8. Anda seorang yang istimewa dan unik.

9. Seseorang yang anda tidak ketahui menyayangi anda.

10. Apabila anda membuat kesilapan yang sangat besar, ada hikmah di sebaliknya.

11. Sekiranya anda merasakan anda dipinggirkan, fikirlah semula, mungkin anda yang meminggirkan mereka.

12. Apabila anda terfikir anda tidak mempunyai peluang untuk mendapatkan sesuatu yang anda ingini, mungkin anda tidak akan memperolehinya, tetapi sekiranya anda percaya pada diri s…

kisah lelaki miskin dan perempuan kaya

Suatu hari ada Lelaki Miskin yang ingin memikat si gadis Gadis itu berkata, "Dengar ya, gaji bulanan Kamu sama dengan perbelanjaan harianku ..! Haruskah aku pacaran dengan Kamu? Aku tidak akan pernah mencintai Kamu. Jadi, lupakan diriku dan pacaran dengan orang lain yang setaraf dengan Kamu "Tapi entah kenapa si Pemuda tidak boleh melupakannya begitu saja. 10 tahun kemudian, mereka bertemu di sebuah pusat membeli-belah. Wanita itu berkata, "Hei Kamu!! Apa khabar? Sekarang aku sudah berkahwin. Adakah kau tahu berapa gaji suamiku? 20 ribu ringgit perbulan! Bolehkah kau bayangkan? Dia juga sangat bijak" Mata Pemuda itu berlinang air mata mendengar kata-kata wanita itu, Beberapa minit kemudian suami wanita itu datang. Sebelum wanita itu boleh mengatakan sesuatu, suaminya berkata: "Encik ...?! Saya terkejut melihat encik disini. Kenalkan isteri saya." Lalu dia berkata kepada isterinya, "Kenalkan Bossku, Boss ku masih bujang tau .. Dia mencintai seorang ga…

nur kasih

seandainye die adalah untukkuaku terima YA ALLAH siapa jdhku adakah seorg insan yg bernama MUHAMMAD SAIFUL IBRAHIM insan yg berjaya buat aku tersenyum dsaat aku kecewa dan dtggalkn mr naa cinta kasih n sayang bnde yg hampir sme tapi lain NUR KASIH.. sejak bile aku dgelar nur kasih nie hhahaaa/...abg mapem abg mapem ensem n baik esset yg pentg tue bermula dgn jagung mnis maka bermulalah kisah cinta nur kasih seorg insan yg tulus ikhlas dlm cintanya dan mencintaiku kerana ALLAH SWT aku akn terus bersme die selagi die terus bersma ALLAH TQ atas semuanya... ^_^

penamat kisah sem 2

cintaku pada awalnye dgn syed amiruddin
seorg yg ensem..
baik n yg paling penting bdk poyo
memang poyo..semua bnde nk ok
kejap je pon couple ngn bdk poyo nie
mse couple ngn die mcm2 bnde brlaku
seperti yg aku bgthu dlu
aku masih mencari2 seorg lelaki yg benar2 ikhlas ngn ku
suah ehh nk cari laki tue
org ckp aku playgurl
dorg xtw aku ni mangsa keadaan
n aku mudh untk jath cinta
bercinta n terus bercinta
n aku masih mengkaji perangai lelaki nie
ape yg mereka suke
ape yg mereka inginkan dri pompuan
yg aku tahu laki nie cepat bosan
pompaun nie kne pndai kawal la
jgn nk emo je
n laki plak jgn nk ego je
setiap satu sem bertukar laki aku nie
hahhahaha
bkn salah aku
bkn salah sape2 n jgn nk salhkn dri sndri lak
sem 2 ni hdup aku xterurus sikit
sbb bnyak subjek killer
mati la aku
hurmmm

hubungan antara lelaki n perempuan

"Kau layan dia sebagai kawan,
tapi dia layan kau dengan harapan..."

itu lumrah persahabatan jika melibatkan jantina yang berlainan betul? :)
pasti salah satu jiwa akan menaruh harapan yg tidak diketahui oleh pihak yang di sana. Waspada!
jangan terlalu mesra,
jangan terlalu rapat,
jangan terlalu baik.
Kelak ada hati yang terluka.

Bila fikir balik, ada bagusnya hidup single ni.
Kalau ditakdirkan hidup aku sampai sini saja,
at least tak lukakan banyak pihak.

Bukan menolak takdir berjodoh,
tapi diri ni banyak kurangnya,
nak kena kejar cinta Ilahi dulu,
sebelum ada insan menghuni hati.

"Antara kita, siapa yang akan kahwin dulu?"
kalau perempuan, memang tak lari dari soalan nih kan? :)

hurmm cuba tanya soalan nih pulak.. :)
"Antara kita, siapa yang akan pergi dulu?"
Pasti sepi yang akan berbalas..

Well, tade siapa tahu rahsia Dia.
Berpisah jasad ni sakit.
Berpisah hati tu perit.

Lebih baik fikirkan pernikahan yang pasti dengan alam barzakh..
dari memberatkan kepala dengan soal jodoh..…

dilamar

aku dlamar untuk kesekian kalinya
mne satu aku nk trme nie
dua2 baek
asrien nur jgn sampai jth haty lak
kau dh brjnji akn couple kan
yeaaa xkn couple
sbub couple akn mnghncrkan kite
couple meyushk kite
cinta ditolak itu biase
cinta yg mnis apabila lpas kawen naty
bestnye kawen kannn
mama ni agak2 lah nk kawenkn aku
biar btol
hrap maen2 jer lah ea
aku dlamar oleh 2 insan
same2 dkir brat
sme2 bdk umt
n paling pntg keduanya kawan baik
mampos aku
nk pilih sape
y kat kg tu satu hal
siap nk tdg umh dh
semua ni buat aku stress
knp aku
knp pilih aku

LAST SEM 2

setiap hari aku nangespenat jgk tp ape kn dyaku seorg pompuan nanges n perempuan xblh dpisahkn mcm stats aku td lah "rokok dn lelaki xdapt dipisahkn" btw stats ni untk insan yg pernh bertapak dhati ni hnye die seorg yg berjye ubah aku dari baik kearah lebh baik memang salhku khilafku berkata demikian tp MR NAA pompuan ini sangt mneyessal kata2 blh membnuh pompuan ini hnye mampu mendoakn yg terbaek untk drinya semoga die mndapt pompuan yg baik pmpuan ini sangt saygkn kamu pompuan ini mnte maaf sbub terlnjur mncintai kamu dh buat hdup mu sush pompuan ini bnyk terhtang bdi ngn kamu pompuan ini xpernh meyesal mengenali drimu kerna sayg rndu cinta hnyalah untukmu

pagi yg sedih

hnye die yg thu semua msalahku
hnye die yg thu sape yg aku sayg n cinta
hnye die yg mampu buat aku hepy
hanye die yg blh nasihatknku
tapi 6 june 2013 aku dh xde die
dh hilang org yg sangt beerty buatku
die yg dlunye sngt aku hrmati
seorg lelaki yg aku syg
seorg lekai yg aku dh anggp sebgai abg sdri
snggup buat aku sedih
aku thu memang aku yg salh
salh dlm berbicara
tp aku xde niat pon mcm tue
aku berubh ni pon bkn sebab ko
aku berubh sebab ALLAH
sanggup seorg laki buat aku sedih
yea  sekrg kau dh ada permpuan yg baik 
sangt baik
cantik
n pndai
aku xlayk untk mu
aku jnji aku xkn ganggu hdup kau lg
 at least kau dgr penjlsan aku dlu
aku thu kau sngt bncikn aku
bnci kn aku yg xmcm pmpuan laen
xseperty yg kau inginkn
terima kash ats semua nasht selama ne
aku xkn cari kau lgi pok deq
terima kash sudi kw aku selme nie
n terima kasih sekali lg kau buat aku sedih....

bdoh

asal aku bdoh sngt selme nie..
knp aku cept jth cinta
sedangkn die langsg xcintakn aku
akubodoh
knp xcakp dr awal 
knpsekrgbru ckp kat aku
aku saygkn kau
knp buat aku cm nie
ape dosa aku
ape salh aku
knp semua org buat aku cm nie
knp wujud dlm hdup aku

sedih

kalau dh xsuka better kmu cakp saygknp buat org cm nie sedihtauk rse cam xdebf jerk hurmm....knp tbe2 jd cm nie salah aku ke seriusrse down tbe2 rse mlas nk stdy xmauhdupdah

pesanan ku untuk semua

aku dh biase hdup sendri
so aku xrse sunyisngt bile sndriannie
aku ad gewe ke xde sme jerk
ad gewe pon xmcm ad gewe
kwan aku pon asyik kuar jer
walau ape pon yg berlku hdup perlu dtruskn
aku nk jd wanita yg hebat
wanita yg serba boleh
blh berdri ats kaki sendri tanpa org lain
aku xperlulkn sape2
semua masalh yg aku hadapi aku tanggung sndri
hurmm btw aku masih ad mama
hdup aku sunyi sngt2
nk nangis dah puas nangis dah
aku xtw nk pegy mne
nkstdymlas
ape nk jd langn ko ni asrien
aku perlu bangkit
xknmnyerahkalah
dan aku xnk org tgk aku ad mslh
aku xnk org tgk aku sedih
thats why la aku alwys smile
:)))))
pura2 senyum walaupon haty xmampu untk senyum
xpew la asalkn org xtnsion ngn aku
At least ad jgk yg nk kwn ngn aku
xpew la...hdup aku xlme dah
aku harus buat org hepy ngn khadirnku
kdg2 aku rse hdup aku xbrmkne lgsung
n aku takot aku xdapt buat org yg aku sayg hepy
aku nk mama..kwn2 n my special one hepy
aku harus kuat lwan penykit aku nie
mybe ni hnye smntra
beriknlh aku kebhgiaan
bahagia...
adakah aku sempt untk mersai…