Posts

Showing posts from January, 2013

habis sudah

Image
selesai sudah exam.... sedih lak rse...rsenye baru jer msuk umt nie dh hbs sem da... selamat bercuti ea student tourism espcialy my beloved roomate fira perak... kak miza tganung.... zizah sabah.... mummy sayg kowg adakah pggln "mummy" ni msih ad unruk sem depn atau ad pggln yg lebih cute lagi... hehehehe
nati kowg jgn lupekan mummy ea... persahabtan kite akn kekal untuk selmanya kak miza...saya akn rindukan "rezakk n rima " akak tue and my naughty daughter....mummy xkn lupekan "dupang n laen2.. xperlu la kowt nk tulis kat sni ea sangat berbahaya.... n also my cute daughter fira...teman sayg hang ea teman pon orang perak jgk  arwah abh teman org perak  tp teman xreti sngt la ckp perak ni ckp kelate ambo reti la
tanah serendah sekebun bunga thats my vilage nie nk pesan ni nati smpai negeri masing2 jgn pernh lupekan mummy ea rajin2 la col mummy ea bilik ann307 nie mnjadi saksi bersme walaupon kadang2 tu ad salah fhm tapi kite masih hdup aman damai
pengalamn yg paling best skali mse usahawan …

biar gambar berbicara

Image
biar gambar berbicara....sekuat mana imanku seteguh mana kesetiaanku pantai dan umt xdapat dipisahkan sbub umt nie dekat ngn pntai so setiap minggu aku akn hbskan mseku untuk lepak d pntai biase la minah jiwang la katakan
apa yg aku tahu bile sampai d pntai tu ramai sngt couple kowg buat ape ea nk dating tu blh tapi jgn buang sampah merata ea aku xsuke n paling pantang org merosakkn alam sekitar  sebab aku pencinta alam n also pencinta lelaki heheeee..... :p
kat pantai semua yg datang pasti ad tuuan masing2 tapi aku x... aku pon xtw knp aku pegi pntai nk kata pantai tok jembal tu cntik xla sngt tapi aku suke tgk laut aku suke tgk ombak yg menghempas pntai tu buat aku rse relax
deruan angin n ombak itu buat aku rse tenang rse semua msalh aku hilang terkadang aku terfikir betapa luasnya lautan itu besarnya kuasa mu YA ALLAH yg dapat menciptakan sesuatu yg luar biase kadang2 kite xtw kite punye bnyk masalah tapi  org len mgkin bnyk lagi masalah yg lebh berat dr kite
disuatu sudut aku melihat sepasang kekasih se…

JODOH D LUAR SANA

Image
meja stdy aku tepi tgkap...n setiap hari aku tgk langit... aku pernh jugak terfkir adakah sidie iaitu putera idaman sedang memandang langit yg sme ape yg dilakukn oleh jdhku saat ni ea adakah dia bahagia adakah dia sht aje mcm mner ekk rupenye ensem ke x hurmmm....xsabrnye bertemu bkal zauji ALLAH dh tentukan sape jdh kite.. xperlu la kite sbgai seorg kaum hawa mencari jdh itu... lambat laun akn bertemu jua cme mse dan keadaan yg mnentukan kit sebgai seorg hambanNYA hanye perlu berdoa supye jdh kite sentiase sht dan tidak melanggar suruhan ALLAH berdoa la supye kite dtemukan dengan seseorg yg baek kerna wanita yg baek untuk lelaki yg baek aku juga sering terfikir adakah aku ckup layak untuk bergelar muslimah sejati x...jujur aku cakap aku masih xlayak ... tapi aku berusaha kearah tu insyaALLAH berbekalkn ilmu yg ada aku akn buktikan yg aku akn jadi yg terbaek akn jadi ank yg solehah yg dapt buat mama tersenyum melihat driku xsalah kalau aku mencuba sesuatu yg baru cube berubah dari yg tidak baek ke arah y…

kisah dongengku

tenang lpas dengar kata2 semngat dr putera idamanmasih wujudkah lagi cerita dongeng itu seorg puteri dilmar oleh seorg putera raja hurmm kan best kalau cm tue haishh berangan xhbs2 lpas tgk cter korea semlm rse bahagia plak cter 100days with mr.arogant romantiknye cter tue aku pon ad ksh hdup tersendri la lebh best lagi dari cter tue dilmar oleh putera raja jgk tapi sayg aku xblh terima lamaran tue lagi bkn sbub aku ad kekasih hati  tapi aku rse dri ni xlayak untuk drimu aku harus bersihkan dri ini harus dekatkn dri ini dengan pencipta kita andai ad jdh kite kite akn bersme jua aku pasti akan hal tue.. semua nasihat2 putera idaman tersemat dlam sanubariku semua ayt2 jiwang yg buat aku cair tue mash aku ingt n semua kengan kite tu mash aku ingt putera..adkah aku turt mencintai mu cintakah itu mcm mnew ngn putera raja yg sorg ag tue ahh lantak kau la mr.poyo kau pon dh bncikan aku kan dh lupekan aku kan so better aku terima lamaran tue terima ke x ahh buntu tapi putera yg sorg nie baek..beragama..ensem ape lagi yg ka…

USAHAWAN BERJAYA

Image
kenangan bersme dr.zuha kat tganu trade centre....usahawan muda la katakan.. kitowg jual cheese tart..ad mcm2 jnis cheese tart... tp yg paling custmer suke bluberry cheese tart ar..aku pon sku sngt bluberry cheese tart mse ni bnyk sangt pengalamn yg berhrga yg dapt aku pelajari untuk menjadi seorg usahawan nie bknnye mudah.. sush weyy...yg paling penat skali mse kitowg buat business plan.. xtdow dh biase bg kitowg...huhuuuh memang terbaek ar.. assgmnt yg paling pening brbandg asgmnt laen bkn senang nk buke syarikat nie..aku nie sbgai ceo pon pening kpale fkir nk letak misi visi la persahabtan antre kami pon semkin rapat...walupon bnyk kali salh fhm tapi biase ar tue adat pershbtan..yg pentg kami kekal sebgai sahabt n alhamdulillah sebuah syarikat cheer tartlet ent siap dbina hehehee....thanz u all dah tlong ceo nie...aku terpkse korbnkan mse latihan  koir aku semte2 untuk syarkat aku nie....sowii ea abg fikri aku xdpt hadir lathan koir..hehe sem depn muke nie akn aktf dalm koir oke.... urmm kpd lec…

lafazkanlah

Bila resah semuanya keranamu
Kadang gundah juga kerana kamu
Tapi mungkinkah kerinduan ini
Turut jua engkau rasai
Lafazkanlah kasih Kalimah cinta
Lafazkanlah saja Rindu milik kita
Kerana hati ini Hanyalah buatmu
Setulus hati ku Ku serah padamu
Oh kekasih
Kekasih janganlah kau pergi
Kerana ku menyayangi mu
Kerinduan ini hanyalah untuk mu
Percayalah ku cinta padamu
Moga realiti bukannya mimpi
Bila resah semuanya keranamu
Kadang gundah juga kerana kamu
Tapi mungkinkah kerinduan ini
Turut jua engkau rasai

air mata 2013

sedih sedih sedih dan terus sedihmybe ni nasib aku oke fine pergi la  semua pergi dari hdup aku lepas kowg hncurkn hdup aku'kowg blh pergi dengan senang hati ea aku nie ape la sngt kan seorg pompuan yg hina lagi bdoh masalh cinta cinta cinta tension btol rse nak lari dari semua nie msalhnye kite xblh lari dari mslh mslh selalu ad ngn kite bergtg pada kite untuk tanganinye stressnye knp bnyk sngt mslh nie serius aku xdapt fkir da mne yg baek dan yg burk hdup yg membosankan sngt boring ble setiap hari dilanda kesedihan terima je la ............O_o.............

perubahan

susahnye nk berubah jadi baik
kalau dulu aku sentiase bergelumang dalam dosa
tapi sekarang bila aku mahu jadi baik semua tinggalkan aku
aku dh xde sape2 lagi
kenapa semua nie berlaku
aku sedar dri aku siapa
aku dulu seorang playgirl
yg suka mainkan perasaan lelaki
yg ad ramai teman lelaki
aku dulu seorang kaki lepak
xjge pergaulan antra lelaki dan perempuan
aku dulu seorang yg sangat ceria
sentiase hepy...
aku dulu hdup dalam dunia yg aku cipta
aku suka menyakitkan hati orang
suka hina orang
aku xbaik mcm orang sangkakan
aku ad geng aku sendri
geng yg dapat melindungi aku
aku jahat
YA ALLAH 
aku terima hukuman yg kau berikan pdaku ini
aku tahu nie adalh hukum karma 
atas segala dosa yg telah aku lakukan dulu
maafkanku sayang
aku xdapat terima lamaran mu tue
bkn sebab aku xcintakanmu
tapi aku rse dri ni xlayak untuk sape2
trutama insn seperti drimu
aku xlayak untuk disayangi oleh sape2
dilaka aku memerlukan seseorang saat ini
namun semua telah pergi meninggalkan aku
aku perlu hdup berdikari tanpa kasih sayang
aku dah …

air hujan vs air mata

hujan turun lagi ke bumi umt nie
hari2 telah berlalu
tapi aku masih melihat kebahagian orang
tanpa pedulikan hidupku yg sudah hilang
sungguh aku xsangka cinta ni hanya air mata
hujan yg dlunya renyai2 kemudian menjadi lebat
begitulah air mataku
dulunya hanya mengalir perlahan
kini semakin laju membasahi pipi
air mata seorg insan hina ini
hanya mainan bg lelaki
lelaki yg bisa buat insan ini menangis
dan terus menangis
knp perlu a air mata
knp perlu menangis untuk perkre yg xpenting
ayuh bangkit
jgn pernah kau tunjukkan kelemahanmu
kau seorang yg tabah
jgn biarkan dia dia dia dan dia 
buat kau menangis lagi
kerna insan bernme pompuan tue istimewa
kau insan yg lemah dan berhti lembut
air hujan dan air mte bergerak seiring
ditemani lagu lafazkanlah
lagu muhasabah cinta
lagu siti nrhaliza
sedih kah????
atau hnye gedik mengalirkan air mata
tiada siape thu penderitaan ini
disakiti dan terus disakiti
jiwa ini kosong
kau kau kau dan kau pergi
pergi meninggalkan aku dengan alasan
semua alasan cinta
cinta yg akan buat manusia me…

jumaat yg tenang

memang tenang kalau xon9 fb....meyakitkan hati jerk...
semua xsuke ape yg aku buat..ok fine
aku pon mlas da nk munculkn dri daa...
kawan2 dh xde..abg senior dah xpedulikan aku daa
teman tapi mesra wat xtw jerk...
ok xpew aku masih ad mu YA ALLAH
jumaat nie aku mahu selesaikn masalh aku nie
atau wat xtw jer
cm ner erkkk
hurmmmmm peningnye
bek aku study tourism tapi hati xtenang la
knp lyan aku cm tue
xsuke la awk
oke kuar jalan2 la kejap..
release tension...kuikuikui
#mood xstabil (tengah bulan biase ar)ekekeke

✿ Adam dan Hawa ✿

Kepada Hawa. Biarlah Adam yang mencari sendiri tulang rusuknya yang hilang. 

Hawa pula, tunggulah dan bersabarlah, tak perlulah kamu yang mencari Adam. Kerana kamu tetap tulang rusuknya yang hilang, dia akan datang mencarimu dan mengambilmu satu hari nanti.

Apa yang boleh kamu usahakan Hawa ialah berdoa agar Adam yang datang itu adalah Adam yang beragama, beramal dengan agamanya dan punya akhlak yang baik. Dengan kata lain dapat membimbing kamu ke jalan Allah untuk ke syurga..♥♥

ALLAH tahu ape yg terbaek untuk kite

Seorang lelaki telah menyatakan hasrat untuk menjadikan seorang gadis ini sebagai isterinya yang sah tetapi hasratnya telah ditolak kerana gadis ini ingin berbalik kepada kekasih lamanya. 

lelaki ini tidak sedih, tidak menangis, tidak meraung2, tidak marah2 dan tidak bertindak kasar malah membiarkan gadis itu pergi.

maka datang seorang kawan menyapanya. "kenapa kamu tidak sedih dan mengapa kamu biarkan sahaja dia pergi kembali kepada kekasih lamanya sedangkan kamu ingin menikahinya?"

lelaki itu menjawab :

"mengapa aku perlu bersedih? aku hanya kehilangan seorang yang tidak pernah mencintai diriku sedangkan dia kehilangan orang yang benar2 mencintainya.

Mungkin Allah dan tentukan jodoh aku dengan orang yang lebih baik daripada dia. dan buat apa memaksa orang yang sudah tidak mempunyai hati terhadap diriku. seandainya dia memang tercipta untuk ku dia akan kembali kepada aku. Allah itu maha adil lagi maha mengetahui"

10 january 2013

suatu petang yg indah kau dan aku
kite couple ke....kite xcouple kan
kite hnye saling sayang antre satu sme lain
dan kau mencintaiku kerna ALLAH
dan aku saygkn mu kerna ALAH
sebenarnye aku takut untuk bercinta
takut aku sakn diakiti lagi
aku takut untuk luahkan rase cinta itu
aku takut untuk hadapi perkre yg sme pernah kau lami sblm nie
aku suke cara aku
kau betul2 buat aku tersenyum
walau kau thu aku xmampu untuk terus tersenyum 
nmun kau berusaha buat aku tersenyum
kau baik sangt
tapi adakah aku layak untuk berdamping dengan drimu
aku hnye insan hina yg xtw ape2
sedangkan dikau hamba ALLAH yg baek
tq teman kau telah buat aku hepy
dan aku akan terus tersenyum untukmu 
walau aku dah letih untuk terus berpura2 senyum
aku dah letih buat hdup kau hepy
hdupku sering dilanda kesedihan
aku harus belajar terima semua ni
terima kasih teman kerna sudi meluangkan mse untukku
harap kau hepy bersme aku
bercerita tentang drimu
segala nasihatmu tu aku suke sngt
teman...kau harapkau terbaek dariku
dan aku akn berusaha mengubh …
dingin malam ini seakan-akan memerli aku
wahai angin jika kau tahu kau sangt merindui saat itu
wahai bintang kalau kau tahu aku sedang menghrap sinar bahagia
wahai bulan andai kau tahu aku mahukan sesuatu yg indah sepertimu
namun ape daya aku seorang insan yg lemah
insan yg xpunye ape2 selain cinta pada penciptaaku
mama...kau lah satu2nye
andai kau thu anakmu sedang bersedih
aku tahu kau xkn biarkan anakmu bersedih
kau akn menenangkanku
jujur aku sangat merindui mu mama
jujur aku ingin berada dekat dengan mu
disini penuh air mte
aku hnye berpegang pada kata2 mu mama
yg inginkan driku hepy sokmo
mama..andai kau tahu anakmu sedang mengalirkan air mte
kau xkn biarkan air mte ini mengalir
kau akn buat aku tenang
nmun ape dayaku..
aku harus bangkit
kuatkan semngat
lupekan segalnya
kisah pahit itu aku perlu lupuskn dalam kenangan hidupku
aku perlu redha dengn ketentuan ilahi
xde gne aku tangiskan air mte ini
xde gne kau menangis asrien nur
perjalnan kau masih jauh
mybe ad sinar bahagia di depan sne
mgkin kebahagian it…

♥ Tanda Seorang Lelaki Benar2 Mencintai Anda ♥

1. Dia tidak malu untuk berbual dgn wanita lain, tetapi apabila berjumpa perempuan yg disayanginya dia akan ter'kelu' jadi batu jap.
2. Dia tidak suka melihat orang yg disayanginya berbual dgn lelaki lain walaupun teman nya sendiri.
3. Si dia sanggup menunggu anda walaupun anda sudah punya kekasih kerana baginya selagi belum berkahwin tidak semestinya jodoh
4. Si lelaki akan menunggu anda walaupun anda menyuruhnya tunggu sampai mati.
5. Si dia tidak mahu anda menjadi 'couple' nya tetapi 'isterinya'
6. Dia akan menerima kekurangan anda.
7. Dia tidak pernah berasa bosan walaupun sudah berjam lamanya dgn anda.
♥ Wahai kaum hawa! Ingat lah mencari wanita yg menangis untuk teman lelaki nya 'RAMAI' tetapi nak cari lelaki yg menangis untuk wanita adalah 1 dalam 1000! Jadi hargailah lelaki yg benar2 mencintai anda. ♥

lembutnye hati seorg pompuan

tanpa aku sedari air mataku mengalir untuk kesekian kalinye
sakit sangt hati ini..
adakah thun nie aku perlu hadapi perkre yg sme mcm thun lpas
ini xadil bg driku
knp aku terus disakiti dan trus disakiti
aku ke yg salah atas semua yg berlaku
aku xminta semua nie
tolong jgn buat aku cm nie
aku pon ad hati dan perasaan
hati yg penuh ngn cinta yg suci
tapi kau xnmpak semua nie
sungguh aku xsanggup hadapi semua nie
aku xpunye sape2 daa
knp buat aku cm nie
knp kau sanggup sakitkan hati aku
mama...
aku perlukan dikau saat ini
hnye tuhan yg thu seksanye hati ini
disakiti oleh mereka
ape salah aku
jgn pernah menyentuh hidupku
jika kau hanye akan meyakiti hatiku
tolong jgn seksa hdup aku lagi
aku ingin kan kebahagiaan
aku xmampu hdup mcm nie
sakit sangat2..... :'(

Mengapa Anda Perlu Kahwin Muda!

‘Kahwin muda‘, 1 topik yang sudah menjadi klise kepada mana-mana si teruna dan dara. Dahulunya method ini adalah perkara biasa kepada datuk atau nenek kita. Tapi zaman globalisasi ini, berapa ramai yang berani menyahut seruan ini?
adsv
Mengapa harus takut dan ditangguh-tangguh niat murni anda? Jika dipertimbangkan hal ini, kahwin awal memang banyak manfaat dan kebaikannya :

#1 Tuntutan agama

Agama Islam menyarankan kita untuk menyegerakan perkahwinan andai sudah cukup syarat-syarat zahir dan batinnya. Berkahwin juga termasuk amalan sunnah kerana boleh meningkatkan bilangan umat Islam di atas muka bumi. Paling penting, saham akhirat kita juga akan terjamin apabila ada anak soleh yang mendoakan untuk kita apabila di alam kubur nanti. Jika agama menggalakkan, mengapa kita harus melengah-lengahkannya?

KELEBIHAN NIKAH
saat akad nikah~dapat PAHALA!
suami peluk isteri~dapat PAHALA!
cium isteri~dapat PAHALA!
renung isteri~dapat PAHALA!
suami bekerja untuk cari rezeki halal untuk isteri~PAHALA!
suami ber…

bercinta d hari lahir

Amir merapati isterinya, Aisyah yang sedang berada di atas katil.

"Sayang, selamat hari lahir."

Aisyah tersenyum.

"Terima kasih, abang."

Amir berkata kepada isterinya, "abang ada hadiah untuk sayang. Sayang kenalah tutup mata. Manalah tahu abang akan bagi emas dan permata kepada sayang, nanti silau pula mata sayang."

Aisyah tersenyum dan menutup matanya.

"Aisyah sudah tutup mata. Mana hadiah daripada abang?"

Amir menghulurkan bungkusan hadiah dan meletakkannya ke tangan Aisyah.

"Sayang boleh buka mata sekarang. Tengoklah hadiah yang abang berikan, istimewa untuk Aisyah, isteri abang yang tercinta."

Aisyah membuka matanya.

"Terima kasih, abang. Aisyah buka pembalut hadiah, ya."

Aisyah membuka balutan hadiah.

"Wah, ada buku untuk Aisyah. Terima kasih, abang. Hadiah ini amat bermakna untuk sayang. Sayang memang suka membaca buku."

Amir tersenyum dan bertanya kepada isterinya, "sayang tahu kenapa abang hadiahkan buku untuk saya…

CINTA ====>> KAHWIN

Satu hari, Plato bertanya pada gurunya, “Apa itu cinta? Bagaimana saya boleh menemukannya?

Gurunya menjawab,”Ada ladang gandum yang luas di depan sana. Berjalanlah kamu dan tanpa boleh mundur kembali, kemudian ambillah satu saja ranting. Jika kamu menemukan ranting yang kamu anggap paling menakjubkan, ertinya kamu telah menemukan cinta” Plato pun berjalan, dan tidak seberapa lama, dia kembali dengan tangan kosong, tanpa membawa apapun.

Gurunya bertanya, “Mengapa kamu tidak membawa satupun ranting?”

Plato menjawab, “Aku hanya boleh membawa satu saja, dan masa berjalan tidak boleh mundur kembali (berbalik). Sebenarnya aku telah menemukan yang paling menakjubkan, tapi aku tak tahu apakah ada yang lebih menakjubkan lagi di depan sana, jadi tak ku ambil ranting tersebut.

Ketika ku melanjutkan berjalan lebih jauh lagi, baru kusedari bahawasanya ranting-ranting yang ku temukan kemudian tak sebaik dan secantik ranting yang tadi, jadi tak ku ambil sebatang pun pada akhirnya“

Gurunya kemudian menjaw…

senyuman yg berharga

masih adakah senyuman darikumasih adakah bahagia untukku wake up asrien nur tolong bangkit dari mimpi ini hidup perlu dtruskn walau ape pon yg berlaku  masih ad yg saygknmu plez kembalikan senyuman itu senyuman yg bisa buat seseorg lemah senyuman yg dapat buat si dia tertarik asrien nur plez senyum lagi  tolong lupekan ape yg berlaku tahun 2012  jgn kau masih berada di takuk lama adakah cinta perlu bersme ngn kesedihan kenapa cinta itu menyakitkan kenapa ada airmate yg akan mengalir senyumlah asrien nur pandang ke depan senyumlah untuk mase hadapan senyum untuk sidia yg masih harapkan sinar bahagia hanya kepada ALLAH berserah diri hanya kepada ALLAH kau merayu dan memohon keampunan dosa dan kekhilafan yg telah menutup pintu hatimu hati akan tenang jika sentiase bersme tuhanmu senyumlah kerna masih ad ALLAH  senyumlah dan terus senyum bahagia itu milik kamu asrien nur untuk kini,esk dan selamanya insyaALLAH 
#SENYUMLAH WALAU KAMU XMAMPU UNTUK TERUS TERSENYUM.......